1. PODRUČJE

  • BILO BI DOBRO DA DIJETE ZNA…

  1. FINA MOTORIKA ŠAKE I PRSTIJU

 grafomotoričke sposobnosti, posjeduje   fleksibilnost šake i prstiju (uvježbavaju se   u aktivnostima crtanja, slikanja, rezanja,   modeliranja) 

  • pravilno držati olovku (kontrolirati pritisak olovke), linija jasna

  • vući crtu od točke do točke i između crta

  • povlačiti valovite, kružne i uglate linije

  • precrtati likove: kvadrat, trokut, romb

  • bojati unutar linija

  1. GRUBA MOTORIKA

 - koordinacija pokreta i lateralizacija

  • uspravno sjediti

  • trčati, penjati se, svladavati sprave na igralištu itd.

  • pisati i crtati dominantnom rukom, a s drugom pridržavati papir

  1. GOVOR I JEZIK

  • razumjeti tuđi govor

  • prepričati kratku priču

  • iznositi svoje misli, potrebe i želje

  • ispravno izgovarati sve glasove

  • pravilno se gramatički izražavati (koristi množinu, jedninu, zamjenice, govoriti pravilno u rodu i padežu)

  • znati verbalno definirati jednostavne pojmove (npr. što je stolica? U definiciji spominje čemu stolica služi, kakvog je oblika, od čega je napravljena i sl. )

  • znati verbalno iskazati po čemu su neke stvari, bića, pojave slični, a po čemu su različiti

  • znati prepričati kraći događaj ili priču u pravilnom slijedu: uvod, tijek, završetak

 PREDČITALAČKE VJEŠTINE 

 slušno opažanje i razlikovanje

  • usvojiti sintezu i analizu: 

       - sastaviti riječi od glasova (v-o-d-a = voda) i

       - rastaviti riječ na glasove (kuća = k-u-ć-a) 

  • prepoznati i imenovati s kojim glasom počinje i s kojim glasom završava riječ

  • postavljati pitanja, razumjeti smisao rečenice

  • razumjeti pojam tiska (što su slova, što su riječi, gdje je početak stranice, u kojem smjeru čitamo i okrećemo stranice)

  • prepoznati slova abecede

 PREDMATEMATIČKE VJEŠTINE

  • mehanički brojiti do 20, brojati s prekidom

  • imati pojam broja do 10

  • snalaziti se u pojmovima oduzmi, dodaj

  • u skupu od 10 elemenata znati rezultat dodavanja za jedan i oduzimanja za jedan uz pokazivanje

  • uspoređivati 2 skupa (više-manje, duži-kraći, veći-manji)

  • klasificirati po obliku, veličini, težini, boji

  • povezivati brojku uz količinu (broj 2=2 elementa)

  1. PROSTORNI ODNOSI

  • znati što je gore, dolje, iza, ispred, iznad, ispod

  • usvojiti orijentaciju na tijelu, u prostoru, na papiru (što je lijevo, desno, na sebi, na drugome, na slici), 

  • uočiti smjer kretanja

  • koristiti pravilan smjer pisanja (s lijeva na desno)

  1. VREMENSKI ODNOSI

  • razlikovati: jutro-podne-večer

  • prije podne–poslije podne, jučer–danas–sutra

  • godišnja doba

  • imenovati dane u tjednu

 SAMOSTALNOST

  • potpuno se samostalno odijevati i obuvati

  • biti samostalno u održavanju higijene

  • pitati kad nešto ne razumije

  • pokušati samo riješiti problem, a ne odustajati brzo zbog teškoća

 OPĆI POJMOVI O SEBI, OBITELJI,   PRIRODI, PRIRODNIM POJAVAMA I   DRUGO

  • znati ime i prezime, svoju dob, adresu i mjesto stanovanja

  • znati imena i zanimanja ukućana, članove obitelji (majka, otac, baka, djed, brat, sestra…)

  • prepoznati i točno imenovati sve boje 

  • prepoznati okuse (kiselo, slatko, slano, gorko), vruće/hladno/mlako, 

  • znati nabrojati životinje (domaće, divlje itd.)

SOCIJALNI RAZVOJ

  • pretežno se igrati u grupi djece

  • konflikte rješavati verbalno, a ne fizičkom agresijom

  • surađivati s djecom i odraslima 

  • uočavati potrebe i interese drugih 

  • poštovati važeća pravila

  • podređivati svoje želje pravima i ciljevima skupine

  • može čekati svoj red

  • učiti imitacijom i identifikacijom

EMOCIONALNI RAZVOJ

  • emocionalna kontrola i stabilnost - suzdržati se od naglih emocionalnih izljeva (bijes, plač, histerija,…)

  • osjećati «ja to mogu»

  • imati osjećaj za druge (empatija) – pokušati pomoći ili utješiti drugo dijete

  • prepoznati i razumjeti emocije (sreća, ljutnja, strah, tuga itd.)

  • ponositi se uspjehom, podnositi neuspjeh

  • bogata igra (simbolička, igra s pravilima...)

 

Pripremila: Sara Bojić, pedagog