ŠTO BI BILO POŽELJNO DA DIJETE PRED POLAZAK U ŠKOLU ZNA ILI MOŽE?
-
PODRUČJE
|
|
-
FINA MOTORIKA ŠAKE I PRSTIJU
grafomotoričke sposobnosti, posjeduje fleksibilnost šake i prstiju (uvježbavaju se u aktivnostima crtanja, slikanja, rezanja, modeliranja)
|
-
pravilno držati olovku (kontrolirati pritisak olovke), linija jasna
-
vući crtu od točke do točke i između crta
-
povlačiti valovite, kružne i uglate linije
-
precrtati likove: kvadrat, trokut, romb
-
bojati unutar linija
|
-
GRUBA MOTORIKA
- koordinacija pokreta i lateralizacija
|
-
uspravno sjediti
-
trčati, penjati se, svladavati sprave na igralištu itd.
-
pisati i crtati dominantnom rukom, a s drugom pridržavati papir
|
-
GOVOR I JEZIK
|
-
razumjeti tuđi govor
-
prepričati kratku priču
-
iznositi svoje misli, potrebe i želje
-
ispravno izgovarati sve glasove
-
pravilno se gramatički izražavati (koristi množinu, jedninu, zamjenice, govoriti pravilno u rodu i padežu)
-
znati verbalno definirati jednostavne pojmove (npr. što je stolica? U definiciji spominje čemu stolica služi, kakvog je oblika, od čega je napravljena i sl. )
-
znati verbalno iskazati po čemu su neke stvari, bića, pojave slični, a po čemu su različiti
-
znati prepričati kraći događaj ili priču u pravilnom slijedu: uvod, tijek, završetak
|
PREDČITALAČKE VJEŠTINE
slušno opažanje i razlikovanje
|
- sastaviti riječi od glasova (v-o-d-a = voda) i
- rastaviti riječ na glasove (kuća = k-u-ć-a)
-
prepoznati i imenovati s kojim glasom počinje i s kojim glasom završava riječ
-
postavljati pitanja, razumjeti smisao rečenice
-
razumjeti pojam tiska (što su slova, što su riječi, gdje je početak stranice, u kojem smjeru čitamo i okrećemo stranice)
-
prepoznati slova abecede
|
PREDMATEMATIČKE VJEŠTINE
|
-
mehanički brojiti do 20, brojati s prekidom
-
imati pojam broja do 10
-
snalaziti se u pojmovima oduzmi, dodaj
-
u skupu od 10 elemenata znati rezultat dodavanja za jedan i oduzimanja za jedan uz pokazivanje
-
uspoređivati 2 skupa (više-manje, duži-kraći, veći-manji)
-
klasificirati po obliku, veličini, težini, boji
-
povezivati brojku uz količinu (broj 2=2 elementa)
|
-
PROSTORNI ODNOSI
|
-
znati što je gore, dolje, iza, ispred, iznad, ispod
-
usvojiti orijentaciju na tijelu, u prostoru, na papiru (što je lijevo, desno, na sebi, na drugome, na slici),
-
uočiti smjer kretanja
-
koristiti pravilan smjer pisanja (s lijeva na desno)
|
-
VREMENSKI ODNOSI
|
|
SAMOSTALNOST
|
-
potpuno se samostalno odijevati i obuvati
-
biti samostalno u održavanju higijene
-
pitati kad nešto ne razumije
-
pokušati samo riješiti problem, a ne odustajati brzo zbog teškoća
|
OPĆI POJMOVI O SEBI, OBITELJI, PRIRODI, PRIRODNIM POJAVAMA I DRUGO
|
-
znati ime i prezime, svoju dob, adresu i mjesto stanovanja
-
znati imena i zanimanja ukućana, članove obitelji (majka, otac, baka, djed, brat, sestra…)
-
prepoznati i točno imenovati sve boje
-
prepoznati okuse (kiselo, slatko, slano, gorko), vruće/hladno/mlako,
-
znati nabrojati životinje (domaće, divlje itd.)
|
SOCIJALNI RAZVOJ
|
-
pretežno se igrati u grupi djece
-
konflikte rješavati verbalno, a ne fizičkom agresijom
-
surađivati s djecom i odraslima
-
uočavati potrebe i interese drugih
-
poštovati važeća pravila
-
podređivati svoje želje pravima i ciljevima skupine
-
može čekati svoj red
-
učiti imitacijom i identifikacijom
|
EMOCIONALNI RAZVOJ
|
-
emocionalna kontrola i stabilnost - suzdržati se od naglih emocionalnih izljeva (bijes, plač, histerija,…)
-
osjećati «ja to mogu»
-
imati osjećaj za druge (empatija) – pokušati pomoći ili utješiti drugo dijete
-
prepoznati i razumjeti emocije (sreća, ljutnja, strah, tuga itd.)
-
ponositi se uspjehom, podnositi neuspjeh
-
bogata igra (simbolička, igra s pravilima...)
|
Pripremila: Sara Bojić, pedagog